יום רביעי, 2 בנובמבר 2016

עץ משפחה

בשיעור מולדת התחלנו ללמוד על המשפחה הגרעינית שלי. אמא, אבא, אחים, סבא וסבתא.
החלטתי שזה נושא מספיק חשוב שאפשר לעבות אותו ולעשות שבוע יצירתי ומשפחתי במיוחד.

דבר ראשון התחלתי בעץ המשפחה. עץ תפוחים ובו כל ילד כתב את שמות המשפחה הפרטית שלו.





כמובן הכתבה בכל נושא.... למדנו בשיעור שפה על "מילות משפחה". 
לאחר שלמדנו עשינו חזרה על הנושא ובדקתי כי כולם יודעים לכתוב "מילות משפחה"
באות "א".







חיברתי את הנושא לחשבון. 
אנחנו לומדים על חיבור וחיסור דו ספרתי לחד ספרתי.



משם הגענו לתרגיל כתיבה. ביקשתי מהילדים שיקבעו דייט עם סבתא. בגלידריה, בבית קפה, 
או בארוחת ערב משפחתית.
המשימה היתה לראיין את סבתא ולבקש ממנה לספר על היום בו אמא/אבא נולדו.... המטרה כמובן היתה הרבה יותר נרחבת מזה... פגישה עם סבתא, זמן איכותי שיהיה רק לשניהם יחד. זו היתה משימה נהדרת וסיפרו לי כי יש הרבה סבתות מרוצות בכיתה שלי כרגע :)





לקראת משימת הסיום, למדנו מה הן תכונות ושיוך תכונות לאדם מסויים.
לאחר מכן הכנו מעגלי משפחה ולאחר שסיימו, כתבו מתחת לכל בן משפחה
תכונה שמתאימה לו לדעתם.






קבצים:

עץ משפחה

עץ הכתבה

עץ חשבון

עיגולי משפחה

אמא וסבתא מספרות

פרצופים


7 תגובות:

  1. מקסים! מקסים! תוכלי לצרף קבצים להדפסה?

    השבמחק
  2. היי מור, תוכלי להעלות בבקשה את הקובץ של סבתא מספרת ואת הדמויות?

    השבמחק
  3. אני גם מאוד אשמח לקבצים אלו .

    השבמחק
  4. היי יש קובץ של הדמיות להדפסה? אני אשמח

    השבמחק
  5. הי מור
    אשמח לקבל הרשאת גישה לקבצים
    תודה ענקית

    השבמחק