צייר לי כבשה...
פתחתי את השבוע בהצבת גדר במרכז הכיתה. קראתי לילד ילד לעבור את הגדר מצידה האחד לצידה השני. אחד קפץ מעליה, אחד עבר תחתיה, אחד דילג, אחד הרים רגל, אחד עבר מסביב... כל אחד ניצב בפני בעיה ופתר אותה בדרכו שלו.
הצגתי להם את המצגת- "גדר, כבשה ואיש עם בעיה". למדנו כיצד לכל כבשה למרות שהיא זהה, יש את הדרך שלה.
בדיון הכיתתי עלו דברים נפלאים... אחת הבנות העלתה בעיה: היה יום גשום מאד ולא היתה לה מטריה... כיצד תחזור הביתה..?? ילד ילד בתורו נתן לה פיתרון, אחד אמר: תבקשי מחברה את המטריה שלה, שני אמר: תרוצי בגשם, מקסימום תעשי מקלחת בגשם, שטויות... אחר אמר: קחי את המעיל שלך ושימי על הראש, ילדה אמרה: קחי מונית! אחרת אמרה: שבי בבית קפה פה ליד עד שיעבור....
היה דיון קסום וכל אחד פתר את אותה בעיה בדרך משלו... לא יכולתי לחלום על שיעור יותר טוב :)
בסוף הדיון הכנו כבשה תוך שימוש בחומר חדש שעוד לא נגענו בו. צמר גפן. כידררנו כדורים והכנו כבשה. על הדרך למדנו להבחין בין שין לשין (כבשה נשמעת כמו "ס" אך זוהי "ש" עם נקודה בצד שמאל.)
כתבנו סיפור על הכבשה גלית בקמץ, פתח וחיריק
עברנו לפעילות בפלסטלינה. הכנו עיגולים קטנים, קטנים והכנו כבשה. המשימה היתה לעבוד בזוגות, לחלוק בפלסטלינה ולחלוק בעבודה וללמוד מהי עבודת צוות.
נהדר אפשר את הכיבשה שבה כותבים?
השבמחק:)