פיצה- שברים ומה שביניהם....
השבוע התבקשתי להעביר שיעור צפייה. האמת שרב השיעורים שלי נראים ככה ממילא.... אבל חשבתי איך אוכל ללמד אותם משהו חדש שיסקרן אותם ויראה באמת את חווית הלמידה שהם עוברים בכיתה.
הבנתי מרכזת חשבון כי בכיתה ב הם נדרשים לדעת מהו שליש, רבע וחצי. אז החלטתי שנזרום עם הנושא הזה שהם עדיין לא למדו. ומה הדרך הטובה ביותר להמחיש חצי , רבע ושליש? פיצה!!! פשוט לחתוך אותה שיוכלו להבין ולראות מה זה החלק הזה באמת.
בתחילת השיעור הנחתי על הלוח את האופה החמוד והשליחה של הפיצה. שאלתי את הילדים על מה נראה עליהם השיעור הולך להיות...? הם זרקו מלא דברים באוויר ולא הגיעו לנושא. הוספתי את הפיצה השלמה על הלוח ושוב ניסו. מתכון? מרשם? איך עושים פיצה....? ביקשתי מהם שיעזבו את הפיצה ויסתכלו על התמונה הגדולה...
ואז אחד הילדים אמר: עיגול! אז החלטתי שאני יכולה להתחיל.
הסברתי להם מה זה ה"שלם". הפיצה השלמה ואז "חתכתי" אותה לחצי, לשליש ולרבע ושיחקנו משחקים על הלוח. כל ילד קיבל חלק מסויים מהפיצה והיה צריך להגיד לי כמה קיבל. היה שמח!!!
לאחר שסיימתי את ההסבר, כל קבוצה יצאה למשימה בזוגות. כתבתי על הלוח לכל קבוצה אילו תוספות לשים על הפיצה שלהם. למשל:
קבוצה 1-
1/2 פיצה פשטריות
1/4 פיצה זיתים
כל הפיצה עגבניות
ישר הם התבלבלו, אבל אם יש על הכל עגבניות אז איפה השאר? לאט לאט הבינו והדביקו על כל הפיצה עגבניות, על חצי פטריות ועל רבע זיתים. כל קבוצה קיבלה משימה שונה.
עבודות הילדים:
ובסוף השיעור, איך אפשר שלא....? חילקתי פיצה לכל אפרוח! :)
קבצים: על מנת שתוכלו להנות מעוד קבצים ומכיון שאסור לי לפרסם במורות משקיעות- כנסו לכאן והצטרפו לעמוד שלי ותוכלו לראות את כל השיעורים שאני מעלה.
הפיצה שלי
תוספות
שליחה
פיצה לחיתוך
טבח
מדהים. שיעור לדוגמא!
השבמחקעשיתי את השיעור אבל קצת שיניתי אותו כך שיתאים לכיתה ד, היה מקסים!! תודה רבה על הרעיון הנפלא!!
השבמחקשלום לימור , אשמח לקבל את השיעור שיתאים לכיתה ד' לקראת שיעור צפייה
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקמור, שיעורייך כרגיל מעוררי השראה! מקסים!!!
השבמחקהיי לימור, אשמח לדעת על השינויים שביצעת על מנת להתאים את השיעור לשכבה ד'. שבוע מעולה
אשמח גם לדעת על שינויים על מנת להתאים את השיעור לשכבה ד
השבמחק