יום שני, 9 באפריל 2018

צירה, סגול ובייגלה:


היום התקדמנו לצליל E. התחלתי את השיעור בשאלה: מי יודע אילו צלילים למדנו עד עכשיו...?
והם התחילו- פתח, קמץ... ואז הילד שענה נכון קרא את כל אותיות ה "א-ב" בצליל A.
הצליל הבא היה חיריק - אותו ילד קרא את כל האותיות בחיריק... אי בי גי די הי וי.....
וכן הלאה...

משם הכרנו את הצליל החדש: צירה וסגול. קראנו יחד את כל האותיות עם הצליל החדש וניגשנו למשחק!
על הלוח הופיעו מילים בצירה וסגול ובאמצע התמונה. כל ילד הגיע ללוח בתורו ומתח קו מהמילה לתמונה. כל מי שהצליח (וכולם הצליחו כמובן....) קיבל שרשרת בייגלה! (אסור עדיין לאכול.....)


 אחרי שסיימנו את המשחק יצאנו למשימת כתיבה:
מעתיקים מהלוח 6 מילים וכותבים להם משפט. מי שסיים ובדקתי לו- קיבל אישור לאכול את הבייגלה!!!


 שרשראות הבייגלה היו להיט בכיתה!


אחרי שסיימנו הכל קראתי להם את הספר הנוסטלגי "בייגלה" (מרגרט ריי) ויצאנו ל2 משימות יצירה ועידוד כתיבה. 
משימה 1- צביעת בייגלה החמוד וכתיבה: האם הייתי רוצה שיהיה לי כלב? (תשובה "כן או "לא" וסיבה כמובן...)


"כן, כי אני אוהבת כלבים והם חמודים".

"לא, כי אמא לא אוהבת כלבים".

משימה 2- משימת כתיבת סיפור חופשי. כל ילד הכין את בייגלה הארוך ובמרכזו סיפור. הם כל כך התלהבו מהכלב שיצא כזה ארוך שהסיפור פשוט זרם להם בקלות... תענוג לראות אותם כך!




היה שיעור תענוג והילדים שמחו ונהנו מכל רגע!


קבצים:

כותרת- להדפיס על בריסטול כחול

משימה - האם הייתי רוצה שיהיה לי כלב? (להדפיס על דף לבן)

כלב מסגרת לסיפור - להדפיס על בריסטול לבן

כתיבת הסיפור- להדפיס על דף לבן

מילים1

מילים2

מילים3

מילים4

דף תרגול משפטים ומילים

18 תגובות:

  1. תודה מקסים:-) האם יש גם דף תרגול לקוביות שורוק?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      העלתי פוסט לפני חודש על חולם ושם יש דף תרגול. שורוק עוד לא עשיתי בכיתה. כשאעשה אעלה דף תרגול ומשימה בנושא

      מחק
  2. תודה רבה, רעיונות מקסימים! עפ"י איזו שיטת קריאה את מלמדת?

    השבמחק
  3. שיעור מדהים! תודה רבה על השיתופים- גם אני וגם תלמידי נהנים (מאוד!!!!) מרעיונותייך המקסימים. ישר כח!

    השבמחק
  4. היי מור,
    עשיתי לתלמיד הפרטני שלי שיעור זה.. הוא התלהב כ"כ וסוף סוף (בכיתה ג') רחש את התנועות הללו.. תודה רבה לך ..

    השבמחק
    תשובות
    1. איזו תגובה מדהימה! בדיוק בשביל זה אני מעלה את הפוסטים. תודה

      מחק
  5. בעזרת מה את מדביקה את התמונות והמילים על הלוח?

    השבמחק
  6. איזה רעיונות מדהימים. אימצתי הכל!! את משהו!

    השבמחק
  7. הי מור, רעיון מקסים!!!
    באיזה שלב הקראת להם את הסיפור?
    ומה היה נושא הכתיבה בכלב הארוך?

    השבמחק
  8. מקסים, תודה על השיתוף.
    יש לך יופי של רעיונות!!

    השבמחק
  9. מקסים אהבתי מאד, בנתיים הקראתי רק את הסיפור ועם הרעיונות המהממים שלך אמשיך את הנושא. יישר כח!!!

    השבמחק
  10. מקסים, המון תודה רבה :)"))

    השבמחק
  11. האם אפשר לקבל עוד רעיונות לפעילויות ? לגיל הרך?

    השבמחק
  12. שיעור מטריף- אני התחלתי ללמד את השיעור בהקשר של מגבלה ואיך לראות את המגבלה של הילד במובן החיובי. לכיתה ב - קצת איתגרתי את עצמי- יש לך רעיונות לשיעור? לגבי גזענות\ מגבלה של הילד ואיך ניתן לראות את שלו על מנת להתגבר עליה? או לראותה במובן החיובי?

    השבמחק