יום שלישי, 12 ביוני 2018

לאן הולכות הדאגות בלילות...? 
(אנתוני בראון)

שיעור מסכם לקראת סוף שנה. פתאום נגמרת השנה... ממש עוד שבועיים! השנה אני מסיימת כיתה א' אך בחודש אוגוסט עתידה ללדת כך שלא אתחיל איתם את כיתה ב'. הייתי חייבת למצוא ספר שיוכל לדבר איתם על הדאגות והחששות שלהם משנה הבאה. מזל שרויטל שכנתי המופלאה, הביאה לי את הספר המדהים הזה.


"אני דואגת שלא יהיה לי כיף"

אַבָּא שֶׁל אִילִי תָּמִיד אָמַר: "אַל תִּדְאַג, יֶלֶד." אִמָּא שֶׁל אִילִי תָּמִיד אָמְרָה: "לֹא נִתֵּן לְשׁוּם דָּבָר לִפְגֹּעַ בְּךָ." אֲבָל לִפְעָמִים בַּלֵּילוֹת אִילִי חָשַׁב מַחְשָׁבוֹת מַדְאִיגוֹת עַל הָעֲנָנִים וְעַל הַגֶּשֶׁם וְעַל הַצִּפּוֹרִים הַגְּדוֹלוֹת בַּשָּׁמַיִם. עַד שֶׁיּוֹם אֶחָד סָבְתָא נָתְנָה לוֹ מַתָּנָה קְסוּמָה וּמְיֻחֶדֶת בְּמִינָהּ: בֻּבּוֹת קְטַנּוֹת - בֻּבּוֹת דְּאָגָה - שֶׁאֶפְשָׁר לְסַפֵּר לָהֶן הַכֹּל לִפְנֵי שֶׁהוֹלְכִים לִישֹׁן. 

קראתי להם את הספר ושאלתי אותם למה הם חושבים שאני קוראת להם אותו. הם דיברו על סוף השנה, על השנה החדשה שבפתח, ואז כמובן דיברו על כך שהם בעצם לא יודעים מי תקבל אותם ומי תהיה המחנכת שלהם בתחילת כיתה ב'. זו בהחלט סיבה טובה לדאגה...

כל ילד הכין בובת דאגה משלו, וכתב לה ממש הוא חושש, מה מפחיד אותו, ממה הוא דואג.... והם סיפרו לי שהם מרגישים יותר טוב אחרי שהם כתבו לה ממה הם דואגים. הסברתי להם כי לפעמים משהו יושב לנו בבטן ומפריע לנו נורא וקשה לנו להוציא. אבל ברגע שאנחנו מספרים אותו או מדברים עליו, אנחנו משחררים לחץ ומרגישים הרבה יותר טוב....

מקווה שגם הילדים שלכם יהנו מהספר ומהפעילות המופלאה הזו....


"אני דואג שהמורה לא תהיה טובה"

"אני דואגת בגלל שלא יהיו לי חברים"






קבצים:

בובת דאגה

דף עבודה

3 תגובות:

  1. היי האם יש אפשרות שתצלמי לי את הסיפור? רוצה ליום ראשון לחזרה לשגרה. הפעילות שלך מקסימה תודה על השיתוף

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמח לסיפור כדי שנוכל להעביר את הפעילות המקסימה

      מחק
  2. יש מצגות מוכנות ביוטיוב

    השבמחק