יום שישי, 19 ביולי 2019

רק מילה טובה, או שתיים לא יותר מזה....


מילה טובה. כמה חשוב ללמד את הקטנטנים למצוא משהו טוב בחבר שיושב לידם בכיתה. גם אם הוא לא חבר, הוא חבר לספסל הלימודים (כך אני תמיד אומרת להם...) כמה חוב לראות את הטוב באחרים, גם אם אנחנו כועסים עליהם. בכל אחד מאיתנו יש כל כך הרבה טוב בכל רגע נתון. רק צריך ללמוד לראות אותו...

אז כך התחיל כל בוקר בכיתה. חילקתי להם פתקים קטנים ולכל ילד נתתי שם של ילד אחר. כל אחד כתב: "מילה טובה ל.... אתה חבר מקסים, אתה טוב בחשבון, אתה נדיב.... ממני...."
זהו. קטן. מילה טובה אחת שעושה שינוי גדול!






כל שבוע היו 2 תורנים שאספו את פתקי הבוקר ויצאו למסדרון כדי להדביק אותם על הלוח. הלוח ממוקם במרכז בית הספר וכל ילד יכול לעבור ולראות מה כתבו עליו חבריו ולהתחזק. 

יום אחד הגיעו לכיתה 2 חברות הכי טובות באמצע ריב מטורף! (בחיי, עוצמות כאלו של ריב בכיתה ב' עוד לא ראיתי). כשחילקתי את פתקי המילה טובה, נתתי לשתיהן לעשות אחת לשנייה. כמה כעס, כמה עצבים! "אני כועסת עליה!" צעקה האחת, "אני בכלל לא חברה שלה היום!" צעקה השנייה... 
אתן יודעות, דווקא עכשיו, אולי כדאי שתזכרו שבכל אחת מכן יש המון טוב ואין שום קשר לכעס ביניכן. הטוב שבכן לא נעלם כי אתן כועסות. זה הזמן להזכר מה טוב בכל אחת ולהזכר מדוע אתן חברות כל כך טובות.
זה לקח זמן... כמעט יום שלם... אבל לקראת סוף היום הגיעו הפתקים לשולחני. הן נזכרו.... :)

בסוף השנה הוספתי להם את כל המילים הטובות שכתבו עליהם לתעודה.

תגובה 1: