יום שלישי, 13 באוקטובר 2020

 המלך אהרלה פורש / יונתן יבין

המלך אהר'לה החליט לפרוש, ומכנס לשם כך אסיפה של כל חיות היער. החיות נרגשות ומסוקרנות ואינן יודעות לשם מה נועדה האסיפה. חלקן חושבות שהוא רוצה להעלות את מחירי הבשר, לקבוע חוקים חדשים או לקיים דיון בנושא איכות הסביבה. באסיפה, המלך אהר'לה מודיע כי השנה מלאו לו עשר שנים, הוא מרגיש כבר מבוגר ולכן החליט לוותר על כס מלכותו ולפרוש. הוא רוצה לחפש את עצמו, לצייר, לפסל ולטייל בעולם, פשוט להיות כאחד האדם.

הספר המקסים הזה, עוסק בנושאים חשובים ביותר, שלטון, בחירות, מנהיג, ממשלה, שרים, קבלת השונה והאחר על תכונותיו וחוזקותיו.

בבית הספר שלנו כמדי שנה, מתקיימות בחירות למועצת התלמידים. זו השנה הראשונה בה ילדי כיתתי (כיתה ב') יוכלו לקחת חלק ולבחור בעצמם. עדיין לא להציע את עצמם אך עדיין ניתנת להם זכות הבחירה.

גיא ונינה מדגמנים את המדבקות שהכנו


הספר המופלא הזה מזמן שיח עם הילדים על בחירות. דברנו על מה אנחנו בוחרים ומה אנחנו לא בוחרים. אנחנו לא בוחרים מתי ללכת לישון, אנחנו לא בוחרים אם ללכת לבית הספר, אבל עם זאת, יש לנו המון בחירה גם כילדי כיתה ב'. אנחנו יכולים לבחור מי הם החברים שלנו, מה ללבוש, מה לאכול, אנחנו אפילו יכולים להחליט איך להתנהג בשיעורים. יש לנו בחיינו המון בחירה והפעם למדנו מהי בחירה במנהיג. מי יכול להנהיג, האם יש לנו את התכונות האלו ומה יש לנו להציע על מנת לקחת חלק בבחירות. 

נתתי להם אפשרות להציע את עצמם (בכאילו כמובן בשנה זו, על מנת לתרגל) וכל אחד כתב על עצמו.


זה היה שיעור מרגש (למרות הזום) וניתן היה לראות את הניצוץ שלהם בעיניים הקטנות שלהם ואת הרצון שלהם לתרום ולתת. 

בשיעור השני, הכנו יחד מדבקות בטכניקה מגניבה, כל אחד יצר לעצמו סלוגן משלו והסביר למה הוא רוצה לקחת חלק מהמועצה ומה הוא רוצה לשנות או לשפר.



סרטון הסבר להכנת המדבקות מנייר דבק רחב ונייר אפייה




קבצים:

בחירות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה