יום ראשון, 13 בדצמבר 2020

 שבוע בריאות:

פתאום שמתי לב שישנם ילדים בכיתה שמביאים אוכל ממש לא בריא בקופסת האוכל. לפעמים זה באמת בגלל שהילד רגיל לאכול אוכל לא בריא, או שהוא לא אוכל פירות וירקות ולפעמים, זה פשוט כי להורים אין זמן והם קונים לילד קוראסון או בורקס בדרך לבית הספר. כך או כך, הגעתי למסקנה שאם הילדים יהיו קצת יותר מודעים בעצמם, אולי הם יבואו ויבקשו מההורים מה להכין להם על מנת לאכול אוכל בריא יותר.

התחלתי את השבוע בפתיחת קופסאות האוכל של כולם. כבר ב08:10 בבוקר, הניחו כל הילדים את קופסת האוכל שלהם פתוחה על השולחן. עברנו ילד, ילד ובדקנו האם יש לו אוכל בריא בקופסא, האם ההורים שלחו שוב עוגיה, או חטיף (למרות שהם יודעים שאסור...) וכך כל ילד ניסה להבין מה בריא בארוחת הבוקר שלו ומה פחות. וכך התחלנו לגזור תמונות ממגזינים של הפריטים אותם הבאנו לכיתה וכתבנו בדף העבודה שלנו מה בריא ומה לא:


לאחר מכן, לימדתי אותם על אכילה בריאה והחשיבות של אכילת 5 צבעי פירות וירקות ביום. 

סרטון אכילה ב5 צבעים    וסרטון נוסף  הכנו טבלה כיתתית, כל אחד אמר שם של פרי/ירק בצבע מסויים וכך תרגלנו גם כתיבה והעתקה מהלוח:




למחרת ביקשתי מכל ילד להגיע עם קופסת אוכל בריאה ובה 3-5 צבעים כמו שלמדנו. והרי התוצאות: (כמובן שדברנו גם על הכריך ומה כדאי שיהיה בו:גבינה לבנה, פסטרמה, חביתה, גבינה צהובה וכו....)






עברנו לתרגול כתיבה ובעצם הכתבה: חילקתי דפי "כריך" והקראתי משפטים על אוכל בריא והם כתבו:


ולבסוף התקבל לוח בריאות בכיתתנו:


לבסוף קיבלו מטלה קטנה לחג החנוכה, להכין כריך בריאות שמח ולשלוח לי תמונה. 
אחרי חנוכה נמשיך בעוד משימה מתוקה :)

ובינתיים.... השתדלו לאכול בריא!

קבצים:

אוכלים בריא

2 תגובות:

  1. פעילות מקסימה!דפי עבודה מצויינים וחוויתיים!
    מאוד חשוב ! תודה על השיתוף

    השבמחק
  2. מדהימה איך בא לי לעבוד איתך ורק ללמוד ממך

    השבמחק