יום חמישי, 14 בינואר 2021

 תות שדה


היום למדנו על תות השדה. למה? כי החיים שלנו תותים!!! (ממש.....) כשאילת ואני משלבות כוחות, קסמים נולדים. שיעור זום משותף שבנינו על תות שדה אשר משלב שפה, מדעים והכנת קינוח!

בבוקר, נפגשנו בזום וראינו סרטון קצר על מחזור חיי התות. כיצד הפרח פורח וממנו גדל תות אדום מתוק וטעים! הקראתי להם את הספר "נאריה שאהב תות" (מכיוון שאין שום טקסט מידעי על התות שתואם לכיתה ב או מעניין באיזו שהיא דרך). הסיפור גם התקשר למשימה שקיבלו לאחר הצהריים בגלים על ה"אריה שאהב תות".

למדנו על חלקי הצמח: גבעול, עלה, פרח ותות. למדנו כי ישנם 2 צבעים לפרחי התות, אדם ולבן. כל ילד הכין בביתו את הדף ושלח לי.




לאחר מכן כתבנו סיפור קצר על תות מתוק. כל אחד גזר מדף העבודה את חלקי התות שרצה (עיניים, רגליים, ידיים, פה...) וכתב סיפור קצר על התות:



בשיעור השני נפגשנו להכנת הקינוח!!! כולם הכינו מבעוד מועד את המצרכים ששלחנו להם והכנו יחד כל אחד במטבחו, ג'לי תותים עם קצפת! הילדים מאד נהנו וההורים פרגנו והיה שמח במטבח :) בזמן הכנת הקינוח הסברתי להם שוב על התהליכם של הפיכת מוצק לנוזל ונוזל למוצק. לקחנו אבקת ג'לי, הוספנו לה מים רותחים ובתהליך התכה האבקה הפכה לנוזל. לאחר שקיררנו את הנוזל, בתהליך הקפאה, הג'לי הפך למוצק.




המתכון המדהים של אילת:
בתאבון!!!!

קבצים:

תות


3 תגובות:

  1. רעיון משגע!! כל הכבוד... ברשותך לוקחת לט"ו בשבט

    השבמחק
  2. היי אפשר את הסרטון על התות? לא מצאתי ברשת. רעיון מקסים תודה.

    השבמחק