יום שלישי, 2 בפברואר 2021

 שבוע מדינות קרות!!!

ממשיכים לטייל בעולם (עד מתי סגר קורונה...???) והפעם במדינות קרות המיוחד. התחלנו את הסיור באומיאקון שברוסיה. שם מגיעה טמפרטורה למינוס 45 מעלות ובזמן שכזה, נשארים הילדים בבית ולא יוצאים לבית הספר. (כמעט כמונו כרגע...)

לאחר שלמדנו על המקום הקפוא הזו, דברנו על הבבושקה, הרי היא מטריושקה. בבושקה זה "סבתא ברוסית" והמילה מטריושקה היא במקור מהמילה הלטינית "מאטר" - אמא. המטריושקה החיצונית היא הבובה הגדולה ביותר, ובתוכה בובה נוספת, קטנה ממנה במקצת כך שתוכל להיכנס בתוך הבובה הגדולה. בתוך המטריושקה הקטנה יותר נמצאת בובה קטנה קצת יותר, וכן הלאה. כל אחת מן הבובות, פרט לפנימית ביותר עשויה משני חלקים: עליון ותחתון. החלק העליון מעוגל ומזכיר צורה של ראש וכתפיים, החלק התחתון שטוח ומאפשר עמידה יציבה של הבובה על השולחן. במטריושקה טיפוסית יש בין ארבע לשבע בובות הנתונות זו בתוך זו. הבובה הפנימית ביותר (שהיא גם הקטנה ביותר) אינה חלולה. המטריושקה המסורתית היא בדמות של אישה החובשת על ראשה מטפחת.

הקרנתי להם סרטון מצחיק של ריקוד הבבושקות ויצאנו לעבודה! ריקוד הבבושקה 


 

 
 
 
כל אחד צילם את האוסף האישי שהיה לו בבית 

ביום השני כבר שטנו בספינה לכיוון אנטרטיקה. קפאנו מקור, ראינו קרחונים בכל כיוון ופגשנו חיות שמצליחות לחיות בתנאים הקיצוניים ביבשת זו. ושם הכנו איש שלג מתוק מגליל נייר טואלט:


 
 

המשכנו לטייל באנטרטיקה ופגשנו את הפינגווין המתוק! למדנו שהפינגווין הקיסרי מגיע למשקל של כ-45 קילוגרם. שזה גדול מאד! למדנו על הנקבה אשר מטילה ביצים והזכר הוא זה שיושב ודוגר על הביצים במשך חודשיים שלמים. הוא שומר עליהם מחיות טורפות ולא קם ממקומו במשך 60 יום!!! בזמן זה הוא יורד כ-12 ק"ג ממשקלו. הנקבה בינתיים מטיילת ומחפשת אוכל לגוזלים שיבקעו מהביצה.

דברנו קודם כל על מבנה הפינגווין:

 


למדנו על מחזור חיי הפינגווין
ביצה- אפרוח - גוזל - פינגווין בוגר
 

 

ולבסוף הכנו פינגווין מתוק מפלסטלינה: סרטון


קבצים:

בבושקה להדפסה

פינגווין

תגובה 1:

  1. מהממם!!!! האם תוכלי לשלוח לי את הפריסה של הבבושקה?

    השבמחק