יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

למידה דרך תמונות...

אני לא יודעת מה אתן עשיתן בחופש חנוכה... אני יודעת שאני הכנתי חומרים חדשים ללמידה משמעותית אצלי בכיתה. יש לי הרגשה שאני לא היחידה...
הכנתי כ-40 כרטיסיות עם תמונות של מילים בקמץ, שווא וחיריק. אלו התנועות אותן למדנו עד כה.
הגעתי לכיתה היום מצוידת בתמונות וברעיונות שונים ללמידה דרך התמונות.

בחלק הראשון של השיעור חילקתי לכל ילד תמונה ודף עליו היה צריך לכתוב את המילה אותה הוא קיבל. הם ישבו בכיף ושמחו להחליף ביניהם את התמונות עד שמילאו את כל הדף.






אחר כך הזמנתי ילדים ללוח (עליו היו התמונות) לכתוב את המילה על הלוח







בשיעור השני כבר לימדתי יחיד ורבים. הילדים העתיקו למחברת את המילים והוסיפו את המילה ברבים. כשסיימו, כתבו ליד כל מילה "ז" (זכר) או "נ" (נקבה). לפי הסיומת שלמדנו
 "ים" = זכר, "ות" = נקבה.




אני מאמינה שבעזרת התמונות השיעור היה מעניין יותר לאפרוחים ומה שבטוח- יזכרו אותו יותר...
והכי חשוב- נהנו!!! :)

כיתה א' תשע"ח-
את הכרטיסיות הנפלאות האלו הכנתי לפני שנתיים... לכיתה א בזמנו. היום החלטתי להוציא אותן מהארון ולתת להם משמעות חדשה. 
אני חשבתי שבכיתה א' במיוחד בהתחלה, הילדים יודעים רק את האותיות והצלילים שאני לימדתי בכיתה. (לא מצפה מהם ליותר מזה....). ואתמול, על כוס יין, אמרה לי שכנתי היקרה- תני להם לכתוב! מה שייצא יצא! ואכן, צדקה רויטל. יצא ויצא הרבה.... נתתי להם את התמונות בסבב. כל אחד מסיים ומעביר לזה שלידו. הם כתבו וכתבו וכתבו.... ואפילו הצליחו לא רע!
משסיימו, כתבתי את המילים על הלוח והם העתיקו. עבודה נפלאה! קדימה, רוצו להדפיס ולניילן :)



כל אפרוח כתב בסבב את המילים



 כתיבת המילים על הלוח בסוף המשימה


קבצים:

תמונות להדפסה

אנו כותבים מילים

11 תגובות:

  1. מדהים!! אשמח גם לקבל את הקבצים.. פשוט נפלא:)
    orelsh25@gmail.com

    השבמחק
  2. מדהיםםם!!! רעיון נפלא!!!
    אשמח אם תוכלי לשלוח לי גם את הקבצים למייל
    shiran9nizri@gmail.com

    השבמחק
  3. היי מור, זה משגע!
    אפשר קבצים פליז?

    השבמחק
  4. אתגרת אותי.... אחפש בערב את הקבצים. הכנתי לפני שנתיים....

    השבמחק
  5. תודה רבה לך! מדהימה שאת!

    השבמחק
  6. שלום מור,
    הפעילויות שלך פשוט נהדרות ותמיד כיף שאת משתפת ולנו נותר להדפיס ולהשתמש.
    האם בעלת גם את דף התיעוד של הילדים, אני לא מוצאת אותו?
    תודה
    נועה

    השבמחק
  7. כל הכבוד על הפעילויות המהנות והחוותיות ללימוד משמעותי .

    השבמחק