יום חמישי, 4 בפברואר 2016

הסופר של כיתה א'2!

השבוע החלטתי לפתוח סופר בכיתה. במקום ללמד עוד שיעור חשבון, החלטתי לתת לילדים כסף ביד ולקנות מוצרים ובכך לתרגל את פעולת החיבור ופעולת החיסור. בנוסף, רק כך הם יוכלו להבין מהי פריטה כאשר הם יחושו את התהליך בעצמם.

אז פתחתי סופר! סופר לתפארת. כל ילד התבקש להביא 10 פריטים מאותו מוצר: תפוחים, בננות, שוקו, מחקים, עפרונות.... וכך היה.

הזמנתי לכיתה 4 אמהות שהתנדבו בשמחה ובלעדיהן לא הייתי מצליחה להוציא לפועל פרוייקטים בהם אנחנו חייבות עזרה בכיתה. הילה ואני לא נוכל להשתלט על כל המבצע הזה לבד....
וכך זה התנהל: כל ילד קיבל שקית שנקנתה במקס סטוק ב2 שקלים על ידי אחת האמהות המהממות. לכל שקית הכנסתי כרטיסייה עם תמונה ושם הילד. זו בעצם שקית הקניות שלהם:


חילקתי לכל ילד 10 שקלים. לכל אחד בצורה שונה. חלק קיבלו שטר של 10, חלק קיבלו 2 חמישיות וכך הלאה... על מנת שיצטרכו לפרוט את הכסף ולקבל עודף תמורת הקנייה שלהם. 



ברגע זה שלכולם היתה שקית וכסף מזומן ביד, הסופר נפתח!
האמהות תפקדו כקופאיות בסופר והילה ואני הסתובבנו בין הילדים ועזרנו להם עם פעולות החשבון.
ליד כל פריט היתה פיתקית עם מחיר המוצר. כל קבוצה בתורה הסתובבה בסופר ובחרה 2 פריטים אותם רצו לקנות.
כל ילד כתב בדף העבודה את שם הפריט והמחיר שלו. לאחר שחיבר את המחירים ואמר לי כמה כסף דרוש לו לקנייה זו, הלך לסופר. כשהגיע לקופאית, היה עליו לומר לה כמה עודף עליה להחזיר לו. וכך המשכנו והמשכנו עד שנגמר לנו הכסף..... :)








הילדים קונים בסופר ומחשבים את העודף



בסוף הקנייה ועם סגירת הסופר, כל ילד התיישב עם הדף שלו ורשם את כל ההוצאות,
תרגיל חיבור ארוך אשר שווה ל10 שקלים... 
וכך נסגר לו הסופר וכולנו התפנינו לאכול את רכישותינו המתוקות. היה טעים ומהנה!




הסופר של כיתה א'2 תשע"ח:








הסופר של א'2 תש"ף








קבצים:

סופר- דף עבודה

כסף

5 תגובות: