יום שישי, 1 באפריל 2016

יחיד / רבים

ערב אחד ישבתי לי בשקט על הספה וכרגיל הגלגלים שלי לא מפסיקים לעבוד. לפעמים אני יכולה פשוט לבהות בטלוויזיה ונראה כאילו אני ממש מרוכזת, אבל האמת היא שאני בכלל בעולם אחר... חושבת איך להעביר לילדים בגרך קצת אחרת את הנושא של יחיד רבים. שהכל יהיה מודגש להם מול הפרצוף ויהיה הכי ברור שיש!
ופתאום הנורה נדלקת והבזק של רעיון מגיע.

אז החלטתי להכין כרטיסיות של עצמים. הכנתי כמה תמונות שאהבתי, ניילנתי, גזרתי, הוספתי מגנט והדבקתי על הלוח.
יחיד. ועכשיו מה....? שאלתי כל פעם אפרוח אחר, האם אומרים גלידה טעימה או גלידה טעים? גלידה ורודה או גלידה ורוד? כך הם זיהו קודם האם זה זכר או נקבה. וכך למדנו את הסיומת "ות" לנקבה ברבים ו "ים" לזכר ברבים.

הדגשתי להם את הסיומות של זכר בכחול ואת הסיומות של נקבה בורוד. שיהיה הכי ברור שאפשר.




הכנתי טבלה על הלוח ותרגלנו עבודה במחברת. לפי הכללים: שורה ראשונה במחברת תאריך,
שורה שנייה כותרת צבעונית ואחר כך אפשר להתחיל לעבוד.
הכנתי להם דוגמא: כריך - כריכים והם היו צריכים להשלים את כולם.


כאשר כולם סיימו קראתי לכמה אפרוחים ללוח לכתוב לכולם את התשובות. הם כתבו מדויק ונכון!




חלקם כותבים כל כך יפה במחברת שזה פשוט קסם בעיניי!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה