יום רביעי, 11 במאי 2016

למדינה יש חגיגה!
(צביה אורבך)

היום החלטתי לעבוד עם האפרוחים על יום העצמאות. אתמול קיבלתי רעיון מירדנה (חברה ומורה מנוסה מאד....), היא הציעה לי לקרוא את הספר "למדינה יש חגיגה, מה נקנה לה במתנה?". אז הגעתי הביתה ב21:30 אחרי הליכה בפארק, מקלחת , אוכל וישבתי להכין את השיעור.
החלטתי שכל ילד ייתן מתנה למדינה. שיחד נבין מה אפשר לתת למדינה במתנה.
עוד לפני שהתחלתי להקריא את הסיפור, החלטתי שקודם כל אתן להם לדבר, להחליט, לראות מה הם חושבים לפני ששותלים להם רעיונות בראש. ובהחלט, אני שמחה על כך. הופתעתי מהם והתרגשתי מאד מתשובותיהם.
"אני רוצה לתת למדינה עצים, כדי שהיא תהיה יפה", אמרה רומי.
"אני רוצה לתת למדינה נקיון. שנאסוף הכל מהרצפה, נזרוק הכל לפח וככה תהיה לנו מדינה נקייה ויפה." אמרה ליב.
"אני רוצה לתת למדינה הגנה" אמר אחד הבנים, "שתהיה מוגנת מכל האויבים שלנו". אמר אורי.
"אני רוצה לתת למדינה פרחים, שתהיה יפה", הצטרף איתי.
"ואני רוצה לתת למדינה חיים!" אמרה מאיה וחייכה. "תינוקות ובעלי חיים, שיגדלו בה וימלאו אותה".
וכך המשיכו הילדים לתת מתנות למדינתנו היפה! מרגש כבר אמרתי.... :)

לאחר הדיון הסוער, הקראתי להם את הספר: למדינה יש חגיגה מה נקנה לה במתנה" צביה אורבך.
אהבה, ספרים, פרחים ותקווה הם רק חלק מתוך 22 המתנות המגוונות שמוענקות למדינה החוגגת יום הולדת. כל המתנות מופיעות לפי סדר הא"ב. לכל אות- מתנה.

המשימה היתה לכתוב בדף המתנה שקיבלו, מה הם נותנים למדינה:













קבצי המתנות:

מתנה

מתנה2

מתנה3

מתנה4

מתנה6

מתנה5

תגובה 1: