יום רביעי, 15 במרץ 2017

מכירת הבכורה

השנה הזו למדתי שסיפורי התורה מרתקים אותי. לכל סיפור יש המון רבדים ועומקים ופשוט צריך להתמקד ולהסביר לאפרוחים את המשמעות שעומדת מאחורי כל סיפור וסיפור.
ביום שקראתי להם את הפרק על עשו ויעקב, ניהלנו דיון על רבקה. איזו מן אמא היא היתה? האם יכול להיות שהעדיפה בן אחד על השני? האם אהבה אותו יותר? ובכלל, למה יזמה את כל המזימה הזו ושלחה את יעקב לקבל את ברכת אביו במקום עשו. אלו שאלות קשות ואני לא חושבת שיש להן תשובה אחת ובטח שלא תשובה נכונה.
אחרי השיעור הזה, הלכתי הביתה עם המחשבות והחלטתי שאני צריכה להבין הרבה יותר כדי להעביר מסר ברור. כדי שהסיפור לא יהיה סתם עוד סיפור, אלא משהו שיבינו אותו לעומק.
אחרי שחקרתי את הנושא, החלטתי לעשות להם טבלא מסודרת על הלוח ולהסביר להם מי הוא עשו ומי הוא יעקב.

עשו-                                                      יעקב
ציד, מעצם היותו ציד הוא איננו דואג לאף אחד.       רועה צאן- עליו לדאוג להם לאוכל ומים והגנה מפני                                                            טורפים
ציד זו עבודה מזדמנת ולא קבועה                      רועה צאן הוא המנהיג של העדר
עשו גר הרחק ממקומות ישוב                           יעקב היה איש תם - ישר וצדיק
עשו לא רצה את הבכורה                                יעקב ביקש את הבכורה מעשו תמורת נזיד עדשים
עשו אוהב חופש, נטול דאגות וחסר מסגרת קבועה.   יעקב המשיך את דרך אביו 
                                                                            
 גם ברחם יעקב לא נרגע ורצה לצאת ראשון. לכן תפס בעקב אחיו

עוד בבטן אימם אמר אלוהים כי האח הקטן יגבר על האח הגדול ויהיה גדול וחשוב ממנו.

לאחר כל ההקדמה וההסבר שבעצם היה דיון קולח בכיתה, הבנו כמה דברים:
1- מרמזים לנו כי מי שעתיד להנהיג את העם הוא יעקב
2- רבקה לא בטוח אהבה אותו יותר, אולי היא פשוט ידעה מי המנהיג הנכון לעם והיא בעצם דאגה כי הוא יגיע להגשמה שלו.

הילדים הבינו ממש טוב את הסיפור ובסוף הסיפור בו יצחק מברך את יעקב ולא עשו, ישר קפצה אחת הבנות ואמרה: אבל זה מגיע לו. הוא מכר לו את הבכורה שלו תמורת אוכל! וכן צודקת :)

והנה היצירה שסגרה לנו את המעגל :










קבצים:

דף כתיבה

מרק עדשים

                                                          



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה