יום שלישי, 23 במאי 2017

לומדים לקרוא שעון!

כמה כיף היה השיעור הזה. לפעמים אני כבר לא יודעת מי נהנה יותר- הילדים או אני :)
עצם שילוב המשחק בהוראה, גורם להם ללמידה חוויתית וחזקה פי כמה... הם כל כך נהנים שהם שוכחים שהם למדו כרגע פרק שלם בשיעור גאומטריה! 
אז מה היה לנו...?

בתחילת היום, בלי בכלל שידעו מה הולך לקרות בשעה שלישית בשיעור גאומטריה, חילקתי לכל ילד דף עם שעון. ביקשתי שיצבעו יפה ויחזירו לי כדי שאכין להם משהו לשיעור גאומטריה. הם בהחלט צבעו יפה. בהפסקה לקחתי את כל הדפים, ניילנתי, והכנתי אותם לשיעור.




 כל ילד הכין מחוגים מפלסטלינה



בתחילת השיעור חילקתי לכל ילד פלסטלינה שחורה ופלסטלינה ורודה וביקשתי שיכינו מחוגים על השעון היפה שלהם. שיציגו את השעה 03:00 כאשר המחוג הקטן הוא ורוד והמחוג הגדול הוא שחור.
בינתיים הדבקתי על הלוח חישוק (שהשאלתי מהאולם ספורט) וציירתי את הספרות של השעון.
ברגע שכולם היו מוכנים התחלתי במשחק. 
"דני יצא מהבית בשעה 01:00 בצהריים למכולת. כעבור שעה וחצי הגיע ליעדו. מתי הגיע דני?"
כולם מיד החלו לחשב והציגו את השעה תוך סיבוב מחוגי הפלסטלינה וכתיבת השעה הדיגיטלית בטוש מחיק.
וכך המשכתי עם הסיפורים והם רק רצו עוד ועוד.... בינתיים הזמנתי כל פעם ילד ללוח שיציג את השעה על השעון הגדול.
אחרי התרגול של שעות עגולות ומחצית השעה, לימדתי אותם את הנושא החדש- רבע ושלושת רבעי השעה.
היה שמח ביותר!!!


כל ילד בתורו סימן את התשובה על השעון הגדול



 דפי עבודה בשיעור




לבסוף שיחקנו במשחק הקלפים- "מה השעה"?





היה סופר כיף!!!!


לומדים לקרוא שעון כיתה א תש"פ:

הפעם כדי לרענן ולעניין את עצמי, החלטתי לעשות שיעור קצת אחר. התחלתי את השיעור במנגינה על השעון של לירוי אנדרסון. הם לא ידעו על מה השיעור ופשוט השמעתי להם את הקטע: "השעון".
בזמן שהקשיבו למנגינה המדהימה הזו, שאלתי אותם על מה נראה להם שנלמד היום. מה הם שומעים... מהר מאד הם הבינו כי מדובר בשעון. 
דיברנו על סוגי שעונים שאנחנו מכירים, שעון מטוטלת, שעון יד, שעון מעורר, שעון קיר והכי מיוחד ופחות נפוץ, הלא הוא שעון הכיס. 

ואז חזרתי לשיעור האהוב עליי ובו כל ילד מגיע ללוח לחישוק וכותב את השעה אותה ביקשתי לאחר שלימדתי שעות עגולות.
כל ילד הכין לעצמו שעון חתול ודרכו תרגלנו בכיתה שעות שונות וחידות :)




קבצים:


1

2

3

4

5

12 תגובות:

  1. מור, את השראה! תודה לך 🙏

    השבמחק
  2. מור היקרה. הבלוג שלך מדהים, מרתק ומעורר השראה. אני כל פעם נכנסת לבדוק אם יש דברים חדשים ולא מתאכזבת :) ;שנה הבאה אחנך כיתה א', ואני כבר לא יכולה לחכות לעשות להם את הדברים המדהימים שהעלית. תודה רבה על השיתוף וישר כח!! כן ירבו מורות כמוך

    השבמחק
  3. תודה רבה על המילים החמות😊
    שנה הבאה חוזרת לכיתה א׳ כך שאמשיך לחדש🙏🏻

    השבמחק
  4. שלום מור
    מהמהם, כבר הורדתי ומתחילה ליישם.
    שאלה, את הפעילות על השעון עשית לפני הלמידה או כסיכום?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, התחלתי את השיעור עם השעון על הלוח. במקביל כל אחד סימן בשעון שלו ואז נציג הגיע ללוח והראה לכולם

      מחק
  5. חומרים נהדרים. את יצירתית ומוכשרת.
    שימי לב שכשהשעון מורה 6 וחצי .המחוג הקטן צריך להיות בין 6 ל7.
    כך זה שהשעה היא וחצי

    השבמחק
  6. מור מושלםםם כל מה שאת עושה מדהים בעיני. תודה רבה שאת משתפת

    השבמחק
  7. שיעור מקסים!!!
    היכן יש את הקובץ של משחק השעונים?

    השבמחק