יום חמישי, 23 במאי 2019

קטנות גדולות - אמיליה ארהרט / איסבל סנצ'ס ורגארה 


עוֹד בְּיַלְדוּתָהּ שָׁאֲפָה אָמִילְיָה אֶרְהַרְט לָעוּף כְּמוֹ צִפּוֹר. בְּגִיל 20 זָכְתָה לְהִצְטָרֵף לְטִיסָה קְצָרָה, וְהָיְתָה כֹּה מְאֻשֶּׁרֶת שֶׁהֶחְלִיטָה בּוֹ בַּמָּקוֹם לִהְיוֹת טַיֶּסֶת. הִיא לָקְחָה שִׁעוּרֵי טִיסָה, וְעַד מְהֵרָה הָיְתָה לָאִשָּׁה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁחָצְתָה אֶת הָאוֹקְיָנוֹס הָאַטְלַנְטִי. אַךְ אָמִילְיָה לֹא הִסְתַּפְּקָה רַק בְּהַגְשָׁמַת חֲלוֹמוֹתֶיהָ הָאִישִׁיִּים. הִיא הֵקִימָה אִרְגּוּן שֶׁעוֹדֵד נָשִׁים לִלְמֹד טַיִס, כִּי הֶאֱמִינָה שֶׁלְּכָל אִשָּׁה יֵשׁ זְכוּת לְהַגְבִּיהַּ עוּף. 
מַסְּעוֹתֶיהָ הַנּוֹעֲזִים וְאִישִׁיּוּתָהּ הַתּוֹסֶסֶת הִוּוּ הַשְׁרָאָה לְנָשִׁים וְלִגְבָרִים בָּעוֹלָם כֻּלּוֹ.



קטנות גדולות זו סדרה על נשים פורצות דרך. על נשים שהעזו לחלום בגדול, לפרוץ ולחולל שינוי. כאישה, מאד התחברתי לסדרה הזו שבעצם מנגישה סיפורים כל כך חשובים לילדים. זה הספר הראשון בסדרה שלי. אבל אחריו יגיעו עוד נשים רבות שפרצו דרך והעזו ללכת בדרכן.

התחלנו את השיעור בטיסה. אחרי ששמענו על חלומה של אמיליה להיות טייסת, ניסינו לטוס בעצמינו.
אמיליה עבדה בעבודת שונות על מנת לממן את לימודי הטייס שלה ולבסוף אפילו קנתה מטוס משלה!!!



אחרי שטסנו במטוס (והדפסתי להם את התמונות), הכתבתי להם קטע על אמיליה וכל אחד כתב את ששמע. רציתי לראות איך כותבים, מה הן שגיאות הכתיב הנפוצות ואת אותיות הכתב כמובן.

חילקתי להם דפים והם כתבו מה היה חלומה של אמיליה, מה עשתה כדי להגשימו, מדוע היא נחשבת פורצת דרך, ושאלה אחרונה: מה החלום שלך...

 לאחר מכן עברנו למשימת כתיבה: "לו הייתי טייס/ת ....



ואלו הלוחות....




מקווה שהספר יגרום להם להאמין בחלומות שלהם.

קבצים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה