יום שני, 6 בינואר 2020

סיפורו של משולש ורוד / אסתי שקדי

הסיפור הזה יושב אצלי ליד המחשב כבר כמעט שנה. שכנתי האהובה רויטל הביאה לי אותו בזמנו ואמרה שאני חייבת לקרוא אותו. אז הנה.... בסוף קראתי :)

לפני שאני קוראת סיפור, אני אוהבת להציג את הספר בכיתה ולשאול את האפרוחים על מה לדעתם יהיה הסיפור. 
הפעם הם באמת היו מקוריים ומפתיעים!
"אולי על משולש שמחפש חבר"
"אולי המשולש מחפש משולשים ורודים כמו שהוא"
"אולי חברים שלו בצורת ריבוע והוא בצורת משולש.
"אולי יש לו חברים בכל מיני צורות, אבל הם לא אוהבים אותו באמת".
"אולי יש לו חברים בצבע אחד ורק הוא שונה"....
ילדים חכמים, כבר אמרתי...?


כמו בסיפור אגדות, סיפורו של משולש ורוד מתרחש במקום שקט, קסום וקטן, מקום שהוא לא ידוע, אך לא רחוק מכאן. מי שרוצה לבקר – מוזמן לבוא ולראות.
במקום הזה צורתן של כל האימהות היא עיגול, וצורתם של כל האבות –מרובע. ההורים במקום הקסום הם בני זוג עגולים ומרובעים בלבד, בצבעים ובגדלים שונים.
יום אחד נולד לזוג מרובע אדום ועיגול לבן תינוק ורוד, אולם, באופן מפתיע, צורתו הייתה שונה לגמרי מזאת של אחיו. למעשה, אין הוא דומה כלל לילדים אחרים – הוא משולש!

הסיפור הפשוט והילדותי מסופר בהומור וברגישות. השורות קצרות, והמצלול פשוט וקליט. המסר בסיפורו של המשולש הוורוד הוא של התמודדות עם דחייה ועם חריגות בחברה.

כמובן שניצלתי את עניין הצורות לחזרה על כל המצולעים שלימדתי בשיעור גאומטריה. אני אוהבת סיפורים שמתחברים ומחברים לי מספר שיעורים יחד.


משימה 1-
כל ילד קיבל אביר. נתתי הנחיה במליאה לצבוע מלבן (במקרא בלבד) באדום,
ריבוע בכחול, משולש ירוק ועיגול צהוב. ברגע שסיימו, כל אחד יכל להתקדם בקצב שלו ולזהות את 
הצורות ולצבוע.

 משימה 2- 
התאמת צורה, ריבוע, משולש ועיגול





משימה 3-
שוב ננתי הנחיה לזהות את המשולש ולצבוע בצהוב. לאחר מכן בחרו את המספר הנכון לפי מספר הצלעות והקודקודים. לאחר מכן, משושה בירוק... וכו'...


ולבסוף גולת הכותרת.... כל ילד קיבל זוג ידיים שיוצרות לב. במרכז כתב את שמו. את הידיים צבענו בצבע גוף בפנדה ואת השמש מסביב בצבעי מים באופן חופשי...
כשהדף התייבש, קראתי להם (יחד עם כמה חונכים מכיתות גבוהות) וכתבנו מילים טובות, משהו שמיוחד בכל ילד. האפרוחים שלי כבר מאד מיומנים אחרי שאני מסיימת כל יום בגאוות היום. הם יודעים בדיוק מה להגיד על כל ילד. במה הוא טוב ומה מיחחד אותו. כי כולנו שונים, כולנו אחרים, וכולנו מיוחדים!!!








Image result for סיפורו של משולש ורוד"

קבצים:
משולש

2 תגובות:

  1. מדהים. את מדבקת בהתלהבות שלך. אני אמנם בכיתה ג' אבל רצה לנסות ולהלהיב את האפרוחים שלי. תודה על השיתוף.

    השבמחק
  2. מדהים! איך אפשר לקבל את הקבצים החסרים?

    השבמחק