יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

יום הורים

אתמול היה יום ההורים הראשון שלי. החליטו אצלנו בבית הספר (וזה גם כך במקומות אחרים מסתבר....) שיום ההורים הוא בעצם יום הורה וילד. אני חייבת לציין שאני אישית מתנגדת לרעיון וזה קצת סותר את מה שאני רציתי להעביר ביום הורים. אבל היה יום הורים מוצלח מאד, ארוך מאד ומספק מאד.
ישבתי בשולחן עם כיסא לידי ו2 כיסאות ממול. כשהילד נכנס לכיתה הודעתי לו חגיגית שהוא יושב לידי וההורים שלו יושבים ממול. למה? כי זו הכיתה שלנו וההורים הם בעצם אורחים בה. כל מה שיש לי להגיד הילד כבר יודע כי הוא חלק מכל מה שקורה פה ואנחנו עכשיו יחד נשתף את ההורים שלו.
דיברתי רק אל הילד, יחד סיפרנו להורים איזה שיעור הוא הכי אוהב, איזה שיעור הוא פחות אוהב... מי החברים שלו, מי היה רוצה שיהיו חברים שלו, האם הוא אוהב את מקום הישיבה שלו, האם היה רוצה לעבור, איזה מן תלמיד הוא, מה דעת המורים המקצועיים עליו ומה דעתי האישית. צחקנו, קשקשנו, סיפרנו סיפורים, העברתי לילד מסרים ובעיקר היה לנו כיף. ההורים צפו בנו כמו במופע. בסיום המופע לפני שהמסך ירד- פניתי אל ההורים ושאלתי אם יש להם מה לומר.. הם קיבלו את הבמה לדקה ולבסוף שלפו שקית קטנה עם סוכריות לבבות ומגנט צבעוני. (על המגנט ישנם ציטוטים של משפטים הקשורים לחינוך בהם אני מאמינה).
בנוסף קיבלו ההורים את הדף עליו כתבתי את דעתי והתרשמותי מהילד. שיהיה להם משהו אמיתי לתלות על המקרר :)




על כל ילד כתבתי כמה מילים חמות ואת הדברים עליו לשפר בשפה ובחשבון




בסוף היום הארוך, הצבעוני והמתיש הזה, אספתי את עצמי וחזרתי הביתה לנינה
וליוסי לכל מה שחשוב....


קבצים:

מגנט 1

מגנט 2

על מה צריך לעבוד

על מה צריך לעבוד לגן

9 תגובות:

  1. כרגיל מקסים ומלא מחשבה. סתם מתוך סקרנות - למה את מתנגדת לצורה שבה מתנהל יום הורים (כך בדיוק היה גם אצלנו אתמול)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שיום הורים צריך להיות יום הורים... בכיתה א שזו דרכם הראשונה ופעם ראשונה שהם נתקלים בלמידה בכלל, אני רוצה לדווח להורים מה קורה ולא לדבר לילד בן 6. יש הרבה דברים שלא יכולים להיאמר ליד הילד ולא מתאים לי לקבוע עם כל ההורים גם פגישה פרטית... בכל זאת

      מחק
    2. הבנתי, יש צדק בדבריך. לא שמענו באמת משהו בשפה שלנו ולמעשה גם לא שאלנו שום דבר משמעותי כי היא היתה איתנו. הייתי רוצה לדעת ספציפית איך היא מבחינה חברתית (עם ילדים ספציפיים) ואיך הוא רואה אותה לומדת בכיתה.
      אגב, אם אני מזמינה דברים מארה״ב ויקח להם קצת זמן להגיע אבל הם יגיעו - את רוצה את הפאנצ׳ פיל של מרתה? או שזה דחוף לך לזמן הקרוב?

      מחק
    3. יש כרגע עיכוב בהזמנה. אבל כשהיא תצא לדרך אני אעדכן אותך כדי לברר אם זה עדיין רלוונטי

      מחק
  2. אשמח לקבל את הקובץ ליום הורים על מה נדרש לעבוד

    אפשרי?

    רעות

    השבמחק
  3. רעיונות מקסימים כל כך!!
    תודה רבה!
    אפשר לקבל את הקובץ של הדף שההורים מקבלים בסיום? על מה נדרש לעבוד וכו..
    תודה רבה!

    השבמחק
  4. מור מקסימהההה ואלופההה

    תוכלי לצרף קובץ כתיבה על התלמיד

    השבמחק
  5. אין על המסקרה של קיקו מילאנו אני קונה רק שם!

    השבמחק