יום שבת, 18 בפברואר 2017

תעודות, תעודות, תעודות....

מי שכבר מכירה אותי יודעת שאני פחות בעד עניין התעודות. קצת קשה לי עם ההגדרות האלו לילד בכיתה ב' ובטח שלילדים בכיתה א'. אבל מה לעשות? אני עובדת של משרד החינוך ועדיין לא קובעת כאן את החוקים... כל מה שנותר לי לעשות זה לנסות לשנות קצת את מה שאפשר...

אני חושבת שצריך להעריך ילד בגיל הזה על סוג האד שהוא היום, על האדם שיהיה, על איזה חבר הוא, האם הוא נדיב, האם הוא חולק? האם הוא יודע לעזור לחבר כשקשה לו... אלו הדברים החשובים באמת. לפחות בשבילי.

הוספתי לאפרוחים שלי ברכה משלי לתעודה וכמובן שכתבתי לכל אחד קטע בו אני מסבירה להם על הכוחות והיכולות שלהם. משם הם יכולים רק לפרוח.
בנוסף, הוספתי לכל ילד בתעודה את הלבבות אשר כתבו לו חבריו בחודש "כסלו". על הלבבות כתבו הילדים את ה"טוב" שמצאו בכל ילד. 



וכמובן איך אפשר בלי ברכה קטנה?
כתבתי להם את השיר "גובה החלום" (שלומית כהן אסיף)
שיזכרו תמיד שכל מה שצריך זה רק לחלום.... גבוה



הברכה אותה כל ילד קיבל.

כשהגעתי הביתה אחרי היום העמוס הזה. ליוותה אותי קצת תחושת מועקה והחלטתי לכתוב להורים הודעה שתיתן להם קצת יותר מושג על היום הזה... ומה אני מרגישה לגביו...

הודעה חשובה:
אני רוצה לציין כמה דברים חשובים לגבי חלוקת תעודות...
הדבר החשוב ביותר בעיניי הם הילדים, ההרגשה שלהם ואיזה מן אנשים הם עכשיו ומה יהיו.
הסברתי להם שוב ושוב, שכל מה שחשוב לי זה שיהיו אדיבים אחד לשני, נחמדים, קשובים, ערים ורגישים לאחר, חברים טובים- בני אדם. 
אני באמת מאמינה כי כל אחד ואחד מהאפרוחים שלי הוא ילד מיוחד ולכל אחד ואחת מהם יש לב של זהב. העבודה החשובה ביותר בכיתה שלי היא על העצמה אישית וחברתית. למצוא את הטוב שבנו ואת הטוב שבאחר.
במקרה הזה, כולם א אצלי! כולם מצויינים וכולם טובים. טובים באמת, בפנים.
חזקו אותם על כך, הוספתי להם בתעודה את הלבבות שכתבנו אחד לשני וכתבתי להם ברכה אישית וכיתתית.
אני מאמינה בכל אחד ואחת מהם. יש להם יכולות וכוחות מדהימים להגיע ולהיות כל מה שירצו. גם אם הקריאה שלהם עדיין לא מושלמת וגם אם עדיין לא פותרים תרגילים בחשבון בהצלחה. 
הם אהובים והם האפרוחים שלי. בכיתה, אני אמא של כולם.
שבת שלום שתהיה לכולנו!
באהבה רבה, ❤
מור

ועכשיו.... חוזרים לשגרה :) מי אמר שגרה זה רע?


תעודות מחצית כיתה א' תש"ף








מוזמנות להצטרף אלייל עמוד הפייסבוק. ליחצו על הקישור





9 תגובות:

  1. וואווו, תקשיבי את צודקת כל כך ומאד אהבתי את המילים החמות שלך לילדים ולהורים.
    כל הכבוד!!!

    השבמחק
  2. מדהים! שלחתי בקשת גישה לברכות..זה לא נפתח

    השבמחק
  3. אכן ברכות נפלאות ומעוצבות להפליא.
    אם אפשר הערת עברית:
    המשך והמשיכי (לשון ציווי)...ולא תמשיכי ותמשיך שזו שפת עתיד...

    השבמחק
  4. שימוש לא נכון בפועל....

    השבמחק
  5. היי אפשר את הברכה לילדים בקובץ וורד? כדי שאוכל לערוך.
    תודה

    השבמחק
  6. היי אפשר את הקובץ של הקקטוסים בוורד? כדי שיהיה אפשר לערוך?
    תודה!!

    השבמחק
  7. היי,מהממם! אפשר לקבל את הקובץ בוורד?
    תודה

    השבמחק