האור שבהם - יום הורים בחנוכה
חג החנוכה הגיע עלינו לטובה.... זהו חג שאני אישית מאד אוהבת מאז שיש לי את האור הפרטי שלי - נינה. יש משהו מיוחד וקסום בחג הזה. וכולו עוסק ב"אור".... "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן".
אנחנו בתחילת הדרך של כיתה א'. חשבתי מה אוכל להציג להורים ביום ההורים הראשון? אני אישית נמצאת איתם בקשר שוטף, שולחת מייל פעם בשבוע, שולחת תמונות, תופסת את מי שצריכה בסוף היום ומדברת בטלפון כשיש בעיה. אני לא באמת מרגישה שיש לי צורך מסוים לספר להם מה הילד שלהם יודע או לא יודע בשפה ובחשבון....
ובכלל, הכיתה שלי במקרה מאד חזקה והם קוראים מדהים ומתקדמים מאד יפה, אבל לי פחות חשוב "לדווח" על הילד. אלא פשוט לשמוע את ההורים, להבין מה הם הצרכים שלהם, לתת להם מקום לשאלות, ובעיקר- לשתף אותם בדברים הקטנים שהם בעצם הדברים החשובים באמת. לספר להם על מקרה שהילד שלהם עזר בצורה מיוחדת לחבר, על ילד שהגן על חברו, על רגע שהצליח לפתור משימה שחשב שלא יצליח בה. משהו שבא מהלב...
כמובן שמי שירצה לדעת מה מצבו של הילד יקבל דיווח. בנוסף, כל יום שישי אני מחלקת סיפור לשבת בהתאם לצלילים שנלמדו ועל הילדים להקריא אותו בבית 5 פעמים לפחות ולקבל חתימות. כך שההורים שותפים לתהליך ושומעים את הקסם קורה...
ובכל זאת, מצאתי פתרון- העמדתי כל ילד על כיסא גבוה ונתתי לו לשמוע את הדברים הטובים שהכיתה חושבת עליו. הם גבהו בכמה סנטימטרים, בחיי!!! כל האושר הזה...
לאחר מכן, ישבתי עם כל אחד ושאלתי אותו מה הוא חושב שמיוחד בו, במה הוא הכי טוב, איפה טמון הכח שלו ומי הוא בעצם. וכך כתבתי את האור שבהם.
וזו תהיה מתנתי להורים. שיוכלו לתלות בגאווה על המקרר את האור הקטן שלהם. את הנס הזה. שיראו מה הוא חושב על עצמו ומה חושבים עליו חבריו. מתנה לחיים...
לומדים בכיתה כיצד למצוא את הטוב שבאחר.
ולא פחות חשוב- למצוא את הטוב שבי!
יום ההורים השנה היה שונה מבחינתי. החלטתי לתת להורים את הבמה ופחות לספר ולתת ציוני דרך.
פתחתי בקריאה של הדברים הטובים שילדי הכיתה אמרו על הילד הפרטי שלהם. ההורים ישבו עם חיוך גדול ונמלאו אור בעצמם. לאחר מכן קראתי להם מה הילד חושב על עצמו ובמה הוא חזק.
משם הדרך לשיחה טובה כבר היתה סלולה... יכולתי לדבר על כל דבר טוב, בעייתי, ויחד לדבר על הדברים.
בנוסף הכנתי לי דף ובו כתבתי את כל מה שההורים רצו לשאול, לברר, להגיד... כל מה שאחר כך אבדוק ואטפל בו.
ועכשיו, אפשר לצאת בשקט לחופשת החנוכה....
האור שבהם - כיתה א'2 תש"ף
מתחילת השנה הזו אנחנו עובדים חזק על ראיית הטוב שבאחר. כל יום בגאוות היום (יש פוסט נפרד בנושא), הם יודעים כבר לדבר רק "טוב". הם יודעים לחפש ולמצוא את הדבר הטוב שבאותו הילד ולהגיד אותו מול כולם.
לקראת יום ההורים, החלטתי שנעשה זאת שוב על הלוח. שכל אחד יקשיב לכל הדברים הטובים שיש לילדי הכיתה לומר עליו. אחרי שצילמתי וניילנתי והדבקתי מגנט... כל הורה קיבל את התמונה במתנה ביום ההורים. ביקשתי מהם שיתלו על המקרר ויזכירו להם בכל יום כמה דברים טובים יש בהם... וכמובן שהם גאוות היום שלי!
זו דרך נפלאה לפתוח ביום הורים. ההורים מתרגשים כאשר אני קוראת להם מה חברי הכיתה חושבים על האפרוח הקטן שלהם. בכיתה א הם עדיין הכי אותנטים שיש וכל האמת יוצאת. מרגש ביותר....
כיתה ב'2 תשפ"א:
כמיטב המסורת, גם השנה כל ילד היה צריך למצוא את ה"אור" שבו. את החוזק, את הכח. לפעמים זה לא כל כך פשוט והחברים מיד נרתמים לעזרה! כל אפרוח כתב לעצמו 8 דברים כמו שמונת ימי החנוכה. ניילתי להם את ה"אור" שלהם וכל אחד חרז לעצמו שרשרת.
האור שבי - דף כתיבה
דף ליום הורים
מקסים תודה
השבמחקהיי, אשמח לדעת איפה כתבת להורים את נק' האור שהילד חושב שיש בו?
השבמחקזה מופיע בפוסט. צילמתי תמונות
מחקהיי מור,
השבמחקתודה על השיתוף! האם אוכל לבקש ממך לשלוח לי את הקובץ ללא ניקוד? אני מעוניינת לערוך פעילות זאת בכיתתי. תודה רבה רבה
מקסים!
השבמחקאימצתי ואני עושה את הפעילות (הראשונה) לכיתה שלי.
אתמול היה לי אספת הורים.
השבמחקפעם ראשונה שאני עושה אספת הורים עם הבנות...
( בגלל מה שכתבת)
עשיתי את האור שבי.. והיה אספה מדהימה מדהימה. התגובות של ההורים היו מהממות . הבנות נהננו מאוד ואני בטוחה שזה יתן להם מוטיבציה להמשך...
תודה תודה תודה
הודיה
היי,
השבמחקההורים מקבלים את הדף עם הדברים שהילד חושב על עצמו ובאותו דף יש את הערות ההורים, כיצד את בודקת את מה שכתבו ההורים אם הם לוקחים את הדף?
מהמם
השבמחקוואייי מהמממת!!!!!!!!! איך אני אוהבת את הדברים שלך....
השבמחקלוקחת המון רעיונות.