יום חמישי, 27 ביוני 2019

פותחים דלת לשנה החדשה

לפני כשבוע ראיתי בכיתה של דנה קלפים מהממים של דלתות. דלת מסמלת עבורי ומאמינה שעבור כולם, פתיחה וסגירה של תקופה או כל דבר אחר. משם הרעיון כבר התגלגל ממש מהר... דנה ואני יחד הגינו את השיעור המופלא הזה שאני גאה בו כל כך. רצינו יחד עם הילדים לראות כיצד אפשר לסכם את השנה ולראות את השנה החדשה שבאה עלינו לטובה.
התחלנו את השיעור בפריסת הקלפים "דרך הדלת" של גליה בן חיים.

בעולמו הפנימי של האדם דלתות רבות נסתרות, למחשבה, רעיון ורגש.

בכל מפגש עם האחר נפגשות הדלתות של השניים. האדם בוחר איזו דלת לפתוח ומתי.
בכל פתיחה של דלת מתהווה קשר שיכול למנף אחד את האחר וליצור מציאות של שמחה, שיתוף פעולה והצלחה הדדית. גילוי ההפתעה שיש בפתיחת דלת, תלד חזון, התלהבות ומנגנון לשינוי תודעה, פרגון והרחבת הטוב בעולם.  לרכישה 0508210386 (אין לי שום קשר לגליה ולא מכירה אותה כלל, למי שרוצה להזמין את הקלפים, זה מספר הטלפון)
כל קבוצה (שילוב של כיתות א' וכיתות ב') קיבלו את הקלפים וכל ילד בחר את הדלת שלו. כל אחד סיפר לקבוצה מדוע בחר דווקא בדלת זו, מה היא מסמלת עבורו. 
משם צללנו למשימה, שלהפתעתי הרבה היתה עמוקה מאד והתשובות שלהם היו לא פחות ממדהימות!
בדף המשימה היה עליהם לבחור דלת (מתמונות שמצאתי ברשת) ולהדביקה על הדף. כל אחד הסביר גם כאן משדוע בחר בדלת זו. בתחתית הדף, כל אחד סיפר מה הוא רוצה להשאיר מאחור (בדלת הסגורה) ולאן פניו מועדות (בדלת הפתוחה), מה הוא רוצה להשיג. ילדי כיתה ב' עזרו לקטנטנים מכיתות א' להתנסח ולכתוב ושיתוף הפעולה היה פשוט מעצים!



דרך הדלת- קלפים

 הלוח המדהים שיצרנו

 לייה מספרת: אני משאירה מאחוריי את הפחד מבית הספר ונכנסת חזקה בלי פחד!

 נעמה מספרת: אני רוצה לצאת מדלת העצבנות וההתרגזות ואני רוצה להכנס לדלת 
של הקשבה, האושר והאהבה.



 נעמי מספרת: אני רוצה להשאיר מאחוריי את כל מה שלא עשיתי ולהשיג בשנה 
הבאה ולעשות מעשים טובים.

 נגה מספרת: לא בא לי לריב עם חברים


 
זה היה שיעור קסום ומלא השראה. הם גרמו לי גאווה רבה!!!
ותודה מיוחדת לדנה על בניית שיעור מקסים ועל שיתוף פעולה מושלם!

קבצים:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה