יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

 הרימון

אכילת הרימון בסעודה של ראש השנה היא מסורת ישנה שמסמלת את ההבטחה שלנו לעשות מעשים טובים בשנה החדשה. את הברכות כמו "שירבו זכויותינו כרימון" וגם "שנהיה מלאים מצוות כרימון" נוהגים לברך בסעודת החג של ראש השנה. לפי המסורת, יש ברימון תרי"ג גרגרים, כמספר המצוות שיש בתורה - 613 מצוות. ואכן אכילת הרימון מסמלת את הבטחותינו בפרוש השנה החדשה להיות טובים ולעשות טוב. הסברתי לאפרוחים שבעצם משנה זו ועד השנה הבאה, עלינו לעשות לפחות 613 מעשים טובים. הם מיד נבהלו... מיד הסברתי להם כמה מעשים טובים הם עושים ביום: לתת עיפרון לחבר ששכח, לעזור לילד שנתקע בתרגיל, לעזור לילד שנפל בהפסקה ועוד...


הרימון נמנה עם שבעת המינים, ומסמל בתרבויות שונות שפע ופריון, יופי וחוכמה. בשל יפי הפרי וערכיו הסמליים, נפוץ השימוש בצורתו לעיטור מבנים, מטבעות, לבוש ועוד, ומקומות רבים קרויים על שמו.

השנה החלטתי לקחת את הרימון ולעבוד איתו לרוחב במקצועות שפה, אומנות ומדעים גם יחד. למידה משמעותית אמיתי.

יצאנו כהרגלינו לפארק הירקון לבוסתן להכיר את עץ הרימון. הבאנו איתנו רימונים שונים (אנחנו לא קוטפים כלום בבוסתן) ושם חתכתי את הרימון ודיברנו על כל חלקיו.







ציירתי על הלוח את חתך הרימון וכתבנו יחד 


בשיעור אומנות למדנו על מספר אומנים ישראלים אשר הוסיפו ביצירותיהם את הרימון. ראובן רובין, חנן מזל ונחום גוטמן. אני בכלל חושבת ששווה להכיר את האומנים האלו...
הראתי להם סרטון ישירות מהמוזיאון ומשם חילקתי להם יצירות על השולחן. כל אחד בחר ליד איזו יצירה לשבת, זו שמייצרת אצלו רצון ליצירה והשראה. הוצאנו פנדה והתחלנו לצייר לצלילי שירים של ראש השנה. ההנחיה היתה לצייר קטע, או ציור שלם בהשראת האומן, או לצייר כל ציור שאלמנט הרימון מככב בו.








משם הדרך ליצירת הרימון היתה סלולה.... 

הכנו רימונים שיצרו מעין שטיח ענק של יצירות שבמרכזם הדבקנו פצפצים צבועים בגואש אדום





אחרי שכל אחד הדביק את כל החלקים, גזרנו פצפצים בצורת עיגול, טבלנו אותו בגואש אדום 
והדבקנו במרכז למראה של גרגירים אדומים ובשלים.

שבוע של כיף!!! תהנו

קבצים:

הרימון - מבנה ותמונות

תגובה 1: