יום שלישי, 22 בספטמבר 2020

 סליחה / נורברט לנדה

דובי וארנב הם החברים הכי טובים. הם גרים יחד בבית הדבנבי שלהם ואוכלים יחד ארוחות דובנביות. אבל יום אחד הם מגלים דבר נוצץ ונפלא, וכל אחד רוצה אותו לעצמו... האם זוהי סופה של הידידות המיוחדת? סליחה! הוא סיפור מקסים ומחמם לב על שיתוף ועל כוחה של ידידות.

עכשיו, כשאנחנו שוב בסגר, רחוקים מהילדים, מעבירים שיעורים אחרים בזום, עדיין צריך לדבר על יום הכיפורים. על משמעותה של הסליחה וכמה חשוב לדעת לסלוח.

ושוב, איילת אהובתי, מביאה לנו סיפור מופלא על חרטה, על סליחה ועל חברות אמיתית. הקראתי לילדים את הספר בשיעור הזום ולאחר מכן שוחחנו על מקרים שהם חוו. על ריב בינם לבין אמא/אמא/אח... מה קרה, למה רבנו וכמובן כיצד נפתר הריב. מי ביקש סליחה ומה היתה הרגשתינו אחרי... אין כמו ההרגשה הזו שמרגישים אחרי שאומרים סליחה ואחרי מישהו אחר שמקבל אותה באמת.

כל ילד קיבל ממני דף עבודה ובו סיפר על הריב (תרגול הבעה בכתב אחרי שהביע בע"פ בשיעור) וכמובן כתבו מי ביקש סליחה ואיך נפתר הריב. בסוף המשימה גם הוסיפו ציור איך הרגישו אחרי.

(אנחנו בתקופה מאתגרת, אני שולחת להם דפי עבודה לילה לפני והם מדפיסים בבית וכך הם מגיעים מוכנים לשיעור הבוקר שלי. גם התמונות באיכות פחות טובה כי כל אחד מצלם ושולח לי. אבל זה הכי אותנטי שיש!!)






וכמו בכל יום, אני שולחת סרטון יצירה שאני עושה ביחד עם נינה שלי.

היום הכנו מגלילי נייר טואלט את הדב והארנב מסיפור הבוקר שלנו :)



סליחה! ספר ילדים ליום כיפור - ספרייה עירונית קרית אתא


קבצים:

סליחה דף עבודה

2 תגובות:

  1. מור, תודה רבה על פעילויות נפלאות. האם ניתן למצוא את הספר ברשת?

    השבמחק
  2. עבודה מהבית שמתאימה לכל אחד, עבודה מהבית tps://www.avoda-mehabait.co.il/ לאמהות, עבודה מהבית לפנסיונרים ועוד – היכנסו עכשיו!

    השבמחק