יום חמישי, 31 במרץ 2016

האריה שאהב תות! (תרצה אתר)

הספור מתמקד באריה המבקש לאכול תותים, ותותים בלבד, אך ביער שבו הוא גר אין תותים. בעוד אמו מנסה לשכנע אותו לאכול מאכלים אחרים, מתעקש האריה לאכול רק תות. כאשר ילדים מטיילים ביער ובאמתחתם תות, מבקש האריה לטעום מהמאכל, אולם הילדים נבהלים ובורחים מהמקום. האריה טועם מהתות שמצא בתיקיהם שנותרו מאחור ומגלה שטעמם איננו ערב לחיכו כפי שחשב ושהוא איננו אוהב תותים. החוויה משנה את גישתו של האריה ומאותו יום ואילך הוא אוכל בתיאבון את האוכל שנותנת לו אמו.
הסיפור מצביע על חשיבותה של העקשנות, שהיא תכונה המסייעת בהתמודדות של ילדים עם מצבים שנדרש בהם מאמץ, ומביאה אותם שלא לוותר ולסגת מהפעולה. כן היא מצביעה על התפתחות עצמאית, ופיתוח אישיות אינדיבידואלית, בה הילד מפעיל שיקול דעת אישי ומביע את רצונותיו בנפרד מרצונותיהם של הוריו.‏

מה הכי חשוב לקחת מהסיפור המופלא הזה...?? נכון שלפעמים הילד שלנו ממש רוצה לנסות משהו? נינה שלי התבייתה על לימון וכל מה שהיא רצתה זה "לטעום, לטעום". היא שמה את האצבע הקטנטונת שלה על השפתיים ואומרת שוב ושוב: "לטעום, לטעום".... אז הסברתי לה שזה חמוץ שזה באמת נחמד, אבל היא לא יכולה להבין עד שתטעם.
טעמה את הלימון, שמה בפה, נתנה ביס גדול ואמרה: "לא אוצה את זה".... ילד לא יכול להבין דברים אם לא יתנסה בעצמו....

אז הכנו את האריה ואת התות :)




כל זוג ילדים קיבלו תות ואריה. היה עליהם לעבוד יחד בשיתוף פעולה. (השאלה הראשונה שנשאלת במקרה כזה...? אז מי יקח את האריה הביתה....? הם יחליטו בסוף, אחרי שהאריה יקשט את הכיתה. זה תרגיל מעולה ללמד אותם לחלוק ולהתדיין). 






יש משהו בעבודת צוות שמאד משמח אותי. הם עובדים בשיתוף פעולה, חולקים קלמרים,
טושים, גוזרים אחד לשני.
כל אחד בעצם מתבלט בחוזקה שלו.










אריה

תות כתיבה

תות תלת מימד


תגובה 1:

  1. היי, אפשר בבקשה לקבל את דמות האריה מהסיפור "האריה שאהב תות"??
    אודה לך מאוד,
    הפי

    השבמחק